please forward 1335byte message

Yamage Mat YAMAGE at ipa.unibe.ch
Sat Dec 16 10:39:16 BRST 1995

> please could somebody forward the 1335byte message sent on the 12/12/95.
> Our e-mail server went down for the day and the contents of all messages
> were lost.
> Thank you very much
> Harry Noyes
> Liverpool School of Tropical Medicine
> Liverpool
> UK
           From Dr. Mat Yamage

Dear Dr. Noyes,

	Here is the content of the message you requested (It's not
understandable for me. If you understand it, could you please translate it
for me ?):

        *              *            *
Subj: Re: Treatment of Pregnant women with VL

From: MMATTOS at dcc001.cict.fiocruz.br
Date: Tue, 12 Dec 1995 13:05:19 GMT

Prezado Dr. Robert
O risco de morrer de Calazar eh maior do que os possiveis riscos  de
efeitos colaterais do antomonio. Nossa conduta e tratar a gestante
efetivamnnet. Deve-se minitorar o feto quanto a cardiotoxicidade.
Controlar parametros maternos para evitar anemia grave  e hipoxe
mia fetal. A conduta nao e a mesma na leishmaniose cutanea pois
os riscos nao compensam os beneficios. Temos nesses casos duas
condutas: aguardar o termino da gestacao ou fazer glucantime
intralesional(quantidade minima de antimonio, ausencia de efeitos colaterais
sistemicos, 1 aplicacao).